Fågelperspektiv

Alla inlägg den 14 september 2007

Av Margus - 14 september 2007 22:08

Dristar mig till att lägga ut en gammal bild vars fotograf jag inte känner till. Klippte ur bilden från en tidning på 1970-talet. Den har eggat min fantasi ända sedan dess och vi har den på väggen i kontoret. Utöver tvätten som hänger på tork finns gallerförsedda gröna "lådor" på väggen som jag inte blir klok på vad det är. Kan det vara något slags egenhändigt utbyggd balkong av någon händig och djärv hyresgäst...? Inte vet jag. Detta upphör aldrig att fascinera mig.

Av Margus - 14 september 2007 21:57

Min farfar Konrad var konstnär och har gjort många fina tavlor som jag växt upp med. Den här är både pappas och min favorit och vi turas om att ha den, en akvarell från 1930-40-talet.

Av Margus - 14 september 2007 12:05

Har i dag bloggat i ett halvår. Har inte bara bloggat själv utan även kikat lite på andras bloggar där man får ta del av mycket... Nu funkar hjärnan igen när trasiga datorn är väck. Firar mitt jubileum med en travesti på favoritdiktaren Nils Ferlins Löpsedel (idé född på en av mina "vandringar").


BLOGGOSFÄREN


Se här är det en som rensat huset,

och här är det en som bränt sig.

Och här är det en som skådat ljuset

och frälst sig.


Och här sitter en i morgonrock

och kliar sin mage.

Någon har fotat en hästflock

ute i sin hage.


Någon har varit i Benidorm,

en funderar så det knakar.

En annan har hittat en huggorm

och läsarna skakar.


Och modern hon gråter floder.

- Det kunde man nästan tänka:

dottern har flyttat långt, långt bort

mor måste sorgerna dränka.



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards