Fågelperspektiv

Alla inlägg den 10 september 2007

Av Margus - 10 september 2007 23:40

Häromdagen imiterades ett par av mina favoriter i radion.

Det finns vissa personligheter som jag alltid blir väldigt glad av att höra/se. Jag har alltid roats och fascinerats av rebeller som inte ger avkall på sina åsikter eller sin personlighet, som sticker ut, väcker uppseende och irritation men som samtidigt också representerar en kunnighet utöver det vanliga och är professionella i sin egenart.

Blir bara glad av deras fräckhet och uppkäftighet att INGET de säger kan reta mig. De är för mig livets salt. Jag bara njuter och ler, oavsett om jag instämmer eller ej. Mår bra av dem. Världen kommer att bli väldigt mycket fattigare när de en gång inte längre verkar och hörs. Personerna jag tänker på är:


Leif GW Persson

kriminologen, författaren och professorn vid Rikspolisstyrelsen som skrivit samhällskritiska deckare, utformat manus för film och tv och som var en av de kontroversiella "grabbarna på Fagerhult".

Jan Guillou

journalisten, författaren, populärhistorikern, proffstyckaren och jägaren som blivit känd för kontroversiella uttalanden i olika ämnen.

Jörn Donner

finlandssvensk författare, filmproducent, journalist, kritiker, politiker, filosofie magister och tidigare vd vid Svenska Filminstitutet. 1987 gjorde han sig känd som kedjerökare i tv-programmet "Oförutsett" tillsammans med de övriga rökande programledarna Kristina Lugn och Bert Karlsson.


Varför hittar jag bara karlar i den här genren? Funderar och funderar.... var finns de kontroversiella, uppkäftiga, otämjda, duktiga kvinnorna som inte gör avkall på varken personlighet eller åsikter? Kommer inte på några. Finns det inga?

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards