Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 september 2007

Av Margus - 7 september 2007 18:18

Vid bantning händer egendomliga ting. Summerar nu efter en månads stavgång: två kilo och två klädstorlekar. Ta mej sjutton.


"Går mig smal" som tidningarna så hurtigt uttrycker det utan att tänka på hur många handikappade man hånar då. Hör själv delvis till den gruppen så jag vet hur det känns. Sjukdom och ond fot medförde kroppsligt förfall med ett BMI på 28. Med dyra (!) "svävarskor" blev allt annorlunda… för mig. Just nu.
Från maxvikten 85 kg har jag lättat sju totalt. Vandringsmånaden står "bara" för två av dessa. Vill mer. Går fyra-sex km dagligen för att öka flåset så att jag ska orka öka dosen när jag inom kort slutar röka. Sådan är planen.

När jag mötte Husbonden gick jag ner 13 kilo på sex månader, dvs två kilo per månad, men var då 20 år yngre och nyförälskad. Sånt bränner kalorier. Just nu har jag samma takt, minskar i snitt ett hekto varannan dag. Livremmen har dragits åt med två-tre hål och den kan nu sitta PÅ magen istället för UNDER.

Den inbitne systematikern för bok för att studera vad som händer. Plötsligt hoppar det ner ett halv kilo för att nästa dag gå upp ett. Vissa veckor står vågen helt still, sen droppar det stötvis. Tålamod...
Vid motion omvandlas fett till muskler som väger mer. Men muskler bränner fett bara genom att finnas till, sägs det. Lever på det.

Har nu snudd på ryggskott vilket bekymrar. Orsak: gick i tvärdrag två dar under kaminjobbet. Fasen också, men jag provade korsetten idag… och GICK I. Halleluja. Kan till och med ha den innanför jeansen med samma hål på livremmen…! Tuffar vidare.


I morse visade vågen ÄNTLIGEN under 78 (= 77.9) Fyra km i dag + en timmes gräsklippning.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards