Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Drag under galoscherna

Av Margus - 31 augusti 2007 20:34

Startade värmen inne hos fåglarna i morse. Det var ganska rått och kallt (luckorna är öppna om natten). Dom klarar det nog men även jag ska trivas. Så jag drog på värmen. Åtminstone för ett dygn, tänkte jag. Onödigt tidigt är det!


Gick därpå sex kilometer i regnet iförd ett regnställ som nog inköptes för flera kilo sedan (ganska trångt om magen var det) samt en orangelysande sydväst (älskar detta plagg). Passar så bra till de gröna regnkläderna. Bäst av allt…. blev inte trött! Det var drag under galoscherna… hela dagen. På tal om det, undras om det finns bottiner/galoscher för mina svävarskor. Annars vet jag inte hur projektet ska fullföljas i geggaväder och snö. Svävarna är gjorda för torrt väglag.


Ringde sen om tid för klippning och tillfixande av frisyr som en praktikant fördärvade för två månader sedan.

Ringde jobbet om datorn. ”Kom genast, teknikern är här idag”. Sagt och gjort.

Vidare till Grannbyn för klippningen – blev äntligen bra. Storhandlade på vägen hem, fick hjärnsläpp och tog fel sorts toapapper (skit samma, ha ha).


Skötte djuren. Pustade ut en stund framför tv-n där man gjorde mjukisdjur, te och knäcke och sen… på’t igen.

Husbonden har nu somnat i tv-soffan framför Studio Sumo (man somnar så bra till sportsändningar), hundarna snarkar ljudligt medan jag kopplar av med en stunds bloggande mellan installationsarbeten på den ”lagade” (?) datorn som följde med hem igen. Jojomen!


Teknikern startade upp skrället. Och som det skramlade (jo, jag hade hört ljudet själv)! En fläkt skumpade omkring lös därinne (!) och var troligtvis skäl till att jag inte fick fart på maskinen (fläkten låg innanför startknappen). Såg sedan med egna ögon teknikern starta och stänga av flera gånger i rad - perfekt. Så… här står den och glor på mig. Igen.


Hela C-disken är rensad. Installerar en grej i taget, klar med mus, tangentbord, skrivare, scanner, fotoskrivare…. So far, so good. Ett evighetsarbete. Känns darrigt, eftersom man inte vet om det blir varaktigt. Träligt. Försöker att inte tänka på allt som försvunnit. Många bilder var det… Så… för mig får det gärna regna lite till, här finns innejobb så det räcker… Tur man får energi av promenader.


Upptäckte just att jag missat programmet Bakom Morden i Midsomer. Attans. Men det går i repris som tur är.

"Stollar måste ha tur ibland, för annars skulle det gå för galet", som mormor sa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards