Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Veden är inne!

Av Margus - 29 augusti 2007 20:56

Veden är äntligen inne under tak efter en seg sommar med få tillfällen till tork och inkörning. Känslan är stor. Precis som när man bärgat höet eller skörden. Först när det ligger under tak kan man tänka på annat. Husbonden har gjort merparten men jag fick äran att avsluta med de sista lassen. Det var så vackert när solen lyste in i springorna.


Var på marknad i Byhålan idag. Mest för att se lite folk. Fick mitt lystmäte för god tid framåt. Det var packat och sig fullkomligt likt. Byhålan fylls då av bilar till sista plats (Ullared släng dig i väggen). Marknaden hålls  varje månad och är världsberömd i hela Västsverige. Långväga busslaster kommer från alla håll. Bortskämda som vi är med marknaden går vi bara nån gång om året. Budskapen från demonstrationer av knivar, supertrasor och rengöringsmedel ekar omkring i högtalare. Här saluförs massor av blommor, lakan, tyger, kläder, plastpåsar och... you name it. Själv köpte jag en ny livrem för 59 kronor.

 
 
Ruth

Ruth

30 augusti 2007 00:04

Underbart och veta att man slipper frysa till vinter och köld knackar på väggarna.
Nossebro marknad har jag varit på en antal gånger, men nu är det nog ett par år sedan, en mycket bra marknad som drar köpsugna och intresserade. Roligt med sådant som livar upp byn..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

30 augusti 2007 14:29

Va! ny livrem igen, hur ska man tolka denna faiblesse för livremmar?;) Man ser hur folk sträcker upp sig inför kameran, mannen där.. en bekant? Det ser mysigt ut på marknadsdagen i Nossebro.

http://barasaras

 
Ingen bild

margus

30 augusti 2007 17:59

Drar väl åt för mycket så den gamla håller på att gå av, he he. Rätt sliten ser den ut.
En reserv bara, ifall ifall, dessutom var det bra till arbetsbyxorna så man slipper flytta remmen.
En del behöver livremmar när byxorna blir för stora, ja... men jag har brukat livrem sen jag blev fet;) Vete fasen hur det går till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards