Fågelperspektiv

Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Margus - 25 augusti 2007 23:53

En dag i augusti. En del nyttigt, en del dumt, en del ljuvligt och en del sött.

Sabbade Husbondens sockar i tvätten. De var grå förut. Nu är de gröna. Inte kunde jag tro att flera år gamla solblekta, urtvättade gröna arbetskläder kunde fälla så. Kan ej skyllas på tvättmaskinen.

Flitig som ett bi, ligger i.... ibland. Rentvättade fågelholkar från årets häckningar på tork, de större för nymferna, de mindre för risfåglar och sparvpapegojor.

Lycklig och trött vilar Gammelmannen ut mitt på arbetsplatsen. Han älskar att ligga intill husse som jobbar med voljärbygget.

Mmmm... läckerheter man inte kan motstå. O lycka, papegojorna tyckte också om dem... och plommonen som bjöds.


Vandrade sju kilometer. Först mina fyra för egen maskin, sen två med hundarna. Därefter fick jag lust att pröva panoramafoto över nejden och gick extra ut för detta. Så det kan bli.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards