Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Margus - 23 augusti 2007 22:12









Blir nostalgisk över dessa vägskälsaffischer. Minns dem särskilt från landsbygden där de häftats upp på en lagårdsvägg, som här. Oftast gällde de dans, uppträden av artister och annat som kunde locka landsbygdens folk till en stunds förnöjelse om lörda’n. En doft av fart och fläkt, tillfällen till musik och skratt, kanske en flirt. Satt som liten med benen dinglande från ett mjölkbord och fantiserade om vad som där skulle ske. Affischerna satt ofta kvar långt efter evenemanget var över, i lager på lager, sönderblåsta och solblekta. Som minnen av lyckliga tilldragelser som varit och farit. Väggarna fulla med gamla häftstift. Länge sen jag såg dem… var det nå’t förbud?… Nu dyker de upp igen om somrarna, den här utefter min runda. Blir glad.


Av Margus - 23 augusti 2007 21:13

... som Esaias Tegnér 1818 diktade om Karl XII.

Utan jämförelser i övrigt så talar bilden för sig själv. Nu har Husbonden roligt! Som gammal stenbrottsarbetare plockar han markstenen som spelkort och utropar glädjestrålande om kvalitén "det är som att skära i smör". Och  på't igen med kapen.


-

-

-




Se där ... en gång till...!


Gäller att hänga med med kameran. Själv pustar jag matt efter stora rundan och klarar inte ens att laga ordentlig mat direkt efter. Det blev smörgås. Bröd är bra mat! Även för en kroppsarbetare. Så det så.


Det räckte i alla fall till att påbörja nya voljärbygget med.

Stolparna på plats. Snart dags för nätet.

Av Margus - 23 augusti 2007 20:50

På matta ben och med en känsla av att ha fjällvandrat en vecka (ja, allt är relativt...) står jag och fotar min nya ryggsäck, inköpt enkom för att bära hem gräs till marsvinen i under promenaderna. Det var inte så lyckat att bära stor påse gräs i handen under stavgång. Nu har jag händerna fria. Var egentligen ute efter en minimal rygga i textil för att inte se så avancerad ut men den här i skinn fick duga. Illusionen av fjällvandrare var därmed total, och så trovärdig att grannen som tog cykeln (!) till sin brevlåda undrade var skidorna var;)

Avverkade idag stora rundan på en timme (sex kilometer), grus - asfalt - grus igen. Kände mig mogen för detta kraftprov (!) till skillnad mot förra gången då jag knappt orkade ta mig hem. Nu var jag fräsch hela vägen.

Vad fick mig till detta test? Jo, vågen. Den visade i morse 78,7 !!!

Utförde inom mig en vild krigsdans i glädjeyra, tillkallade husbonde och hundar för kontroll... joodå, 78,7 igen.... och igen.... och igen. Jippie.

Travar väl på i denna takt så länge Gud vill och fötterna/skorna håller. Har ännu inte dragit ner på kaloriintaget. Bra att ta till när det blir skarpt läge;)

Av Margus - 23 augusti 2007 00:09

... envisas att stå vid gamla grindhålet. Koll måste man ju ha!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards