Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Margus - 11 augusti 2007 17:10

Silverbusken är en stor favorit. Ganska sällsynt skulle jag säga, ser den nästan aldrig i några trädgårdar och svår att finna i plantskolor och handelsträdgårdar... men Grannen hade ett skott till oss.

Det fick vi för flera år sen. Ställdes på tillväxt i "barnkammaren" men angreps av sork så vi höll på att mista den. Nu har den bättre placering och tar sig sakta. Nu väntar vi bara på de "rikliga rotskotten"... 

Silverbusken (eleagnus commutata) är en lövfällande buske med silvergrå, ovala blad och små gula doftande blommor i maj-juni. Är en odlad art, ursprungligen från Nordamerika, som ibland förekommer förvildad då den ofta skjuter rikligt med rotskott.  

Av Margus - 11 augusti 2007 16:11

Husbonden och jag firar satinbröllop i dag. Varit gifta i 18 år, kan veta. Lika kära än och aldrig grälat nån gång (här avses inga vanliga åsiktsskillnader).

När vi gifte oss 1989 vid mogen ålder trodde jag aldrig vi skulle hinna fira någon sån där bröllopsdag av större dignitet, vid sen start är man ju liksom hela tiden "efter" på nåt vis. Men det finns bröllopsdagar att fira för ALLA enligt den bröllopssajt jag fann på nätet som t.ex fruktbröllop (4), fjäderbröllop (16) och cementbröllop (38) för att ta några. Vete sjutton vem som hittat på't, men vill man fira så...

Det var kyrkbröllop en vanlig fredag, ingen fest, inga gäster, bara min mamma och pappa på festlig middag hemma i köket. Fotograferade själva, knöt blombuketten själv och sparade stora pengar. Det var annat det än dagens bröllopshausse där inget sparas på och många till och med tar lån för att klara av det.

Men vi tog taxi till kyrkan några kilometer bort, minns att jag grät av lycka på vägen dit. Musiken i kyrkan: J S Bachs Jesus all min glädje bliver.

Skulle väl haft någon bild men scannern är inte inkopplad på reservar'n än... tyvärr..... suck.

Av Margus - 11 augusti 2007 14:00

...var mamma Elsas dag, den 11 augusti.

Pappa och jag besökte därför minneslunden och satte ner en blomma.

Mamma var särskilt förtjust i luktärter, och som liten alltid orolig om de skulle överleva nattfrosten till hennes födelsedag. Såna bekymmer behövs inte i år, däremot finns inga luktärter alls i vår trädgård. Fröna kom ner sent och sen var det ju så kallt och regnigt. Det dröjer än innan man ser nån blomma där, tror jag.

"Han låter mig vila på gröna ängar" står det på stenen bakom blommorna.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards