Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Stendamm, bursit och datasjukhus

Av Margus - 3 augusti 2007 23:11

Stensättar'n (dvs Husbonden) skar marksten med maskin idag och det stod ett moln omkring hela trädgården. DET skulle jag vilja haft på bild, men var inte förberedd och strax var molnet skingrat av vinden. Synd.


Fördärvade hela förmiddagen med besök på vårdcentralen med min bursit (inflammerad slemsäck) på armbågen. Den har krånglat sen december då en djup vårta opererades bort. Den har redan blivit tömd en gång men nu var det dags igen. Attans också. Enligt doktorn kan det bli kroniskt, men det finns visst bot; operera bort hela slemsäcken. Ska visst gå bra att klara sig utan. Tror att det drar därhän.

Det enda roliga med det besöket var alla känningar man möter i väntrummen till både läkare och apotek. Fick lite nyheter till livs.


Talat med datadoktorn om vår frånvarande dator. Den måtte lida av ett mycket mystiskt fel som ingen begriper sig på och har nu remitterats till leverantörens datasjukhus som ska göra om alla tester som datadoktorn redan gjort ! Och tiden går. Vi har nu varit utan datorn i totalt 40 dagar. Försöker skjuta upp tankarna på den så mycket det går, men det är ganska frustrerande. Vad skulle jag gjort utan reservdatorn? Håll dig frisk lille vän.


Kamerans minneskort var fullt härom dagen och jag saknade möjlighet att bränna originalen till CD. Hade ganska nyss rensat bort en rad olika program ur den gamle för att pigga upp den lite. Det hjälpte. Men det var INNAN man visste vad som skulle hända den nye...

Har nu varit tvungen att lägga en del tid på ominstallation av program för att kunna jobba. CD:n är äntligen bränd och kameran tömd. Datasjukhuset väntar för närvarande på en del. Så där håller det på...

 
 
Ruth

Ruth

4 augusti 2007 09:58

Så fint ni får det över allt ute. Ja, jisses Amalia vad det dammar när man kapar sten, min man har lagt sten hela garagnergången i sommar. Det var inte alltid man kom ihåg att stänga ytterdörren och då kan man tänka sig vad det blev av det inne. Ja denna datorn som inte vill bli frisk, ni får helt enkelt kräva en ny, det är ju en hyrdator så då får dom bidra med det. Du behöver ju inte berätta att du har en reservdator det kan göra att dom tar det med ro för dom tycker inte att du sitter så i klistret.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Niklas

Niklas

8 januari 2009 14:02

Hej! Har också en problematisk armbåge. Jag har varit in en gång för två år sen då en fumlig AT-läkare misslyckades med att suga ut vätska. Svullnaden brukar komma och gå men nu har det varit svullet och ömt länge. Jag undrar om du gjorde nåt mer åt saken, dvs. opererade och hur det i så fall gick.

Mvh, Niklas

http://azplund.com

 
Ingen bild

margus

8 januari 2009 21:27

Svar till Niklas, vars länk funkade dåligt. Hoppas du ser detta:
Jodå, opererades slutligen i oktober 2008. Då hade jag haft problem i över två år totalt. Sista tiden var armbågen både öm, svullen och röd.
Slemsäcken togs bort. Kan läsas om i min blogg 24 oktober 2008: http://margus.bloggagratis.se/2008/10/24/1051771-aldrig-mer/.
I skrivande stund, efter drygt två månader, känns kvarvarande vätska på stället, en vätska som kan flyttas omkring, armbågen är öm, svullen och varm. Just idag har jag bokat tid hos min läkare för kontroll och rådgivning. Fortsättning följer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards