Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av Margus - 3 augusti 2007 23:11

Stensättar'n (dvs Husbonden) skar marksten med maskin idag och det stod ett moln omkring hela trädgården. DET skulle jag vilja haft på bild, men var inte förberedd och strax var molnet skingrat av vinden. Synd.


Fördärvade hela förmiddagen med besök på vårdcentralen med min bursit (inflammerad slemsäck) på armbågen. Den har krånglat sen december då en djup vårta opererades bort. Den har redan blivit tömd en gång men nu var det dags igen. Attans också. Enligt doktorn kan det bli kroniskt, men det finns visst bot; operera bort hela slemsäcken. Ska visst gå bra att klara sig utan. Tror att det drar därhän.

Det enda roliga med det besöket var alla känningar man möter i väntrummen till både läkare och apotek. Fick lite nyheter till livs.


Talat med datadoktorn om vår frånvarande dator. Den måtte lida av ett mycket mystiskt fel som ingen begriper sig på och har nu remitterats till leverantörens datasjukhus som ska göra om alla tester som datadoktorn redan gjort ! Och tiden går. Vi har nu varit utan datorn i totalt 40 dagar. Försöker skjuta upp tankarna på den så mycket det går, men det är ganska frustrerande. Vad skulle jag gjort utan reservdatorn? Håll dig frisk lille vän.


Kamerans minneskort var fullt härom dagen och jag saknade möjlighet att bränna originalen till CD. Hade ganska nyss rensat bort en rad olika program ur den gamle för att pigga upp den lite. Det hjälpte. Men det var INNAN man visste vad som skulle hända den nye...

Har nu varit tvungen att lägga en del tid på ominstallation av program för att kunna jobba. CD:n är äntligen bränd och kameran tömd. Datasjukhuset väntar för närvarande på en del. Så där håller det på...

Av Margus - 3 augusti 2007 22:52

Sensommar. Augusti. Solen kommer tillbaka några dagar och redan blir det kallare nätter. Lite höstkänsla är det. Borta är nu dom go'a gråmulna men ändå ljusa dagarna vi haft ett tag med alldeles lagom temperatur både dagar och nätter. Det har varit skönt, men visst är det fint att se solen också. Fasar lite för den 30-gradiga värme SMHI "hotat" med.

Tranorna hörs nu dagligen ropa i närheten. Den hemliga häckningstiden är förbi då dom inte vill röja sitt bo. Snart, alltför snart, drar svalorna söderut men jag hoppas det dröjer. Blir alltid så ledsen när jag ser dem samla sig och öva ungarna för den långa flytten. Vi har haft ladan full av svalor i sommar, tror att häckningarna lyckats väl.

Innan sommaren är slut ska vi en dagstur till västkusten. Det är både pappas och min gemensamma önskan att få se lite båtar, känna havsluft och höra måsar. Hoppas kunna spela in måsskrin och fiskebåtstuffande, kanske kluckande vågor mot en berghäll. Men innan vi kan unna oss den lyxen måste nog veden in. Det gäller att njuta nu. Snart är det över för denna gång.

Av Margus - 3 augusti 2007 22:25

Bombay är skåpet jag föll för pladask förra året. Jag skulle bara HA.

För mig är Bombay så ...Afrika. Ja, säkert Indien också, men för mig är det filmen Mitt Afrika med Meryl Streep som flimrar förbi, med det dämpade solljuset inomhus trots att man dragit för alla jalusier man har mot den brännande solen.

När pinnvävsjalusierna är nerdragna och eftermiddagssolen silar in genom dem på skåpet vid ett speciellt dags, då är det Afrikastund för mig. Tittar och njuter. Är så glad att jag för en gångs skull gick på magkänslan istället för att vara så förbaskat praktisk i varje sekund.

Bombay är skåpet jag köpte enbart för EGEN del, för att JAG ville ha - utan att samråda med Husbonden. Mår så bra av att se på det.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards