Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Margus - 21 juli 2007 23:16

Å, hallå.... ett avbrott i Den Ofrivilliga Semestern från datorn.

Då längtan blev mig alltför svår letades en lång modemsladd fram för att koppla upp "Reservar'n" via vanligt telefonmodem. Virusskydd installerades och kontakt etablerades.... Hej Bloggen! Nu är jag här!

Trevar mig fram på tangentbordet.... känns lite ovant efter uppehållet.

Ordinarie datorn är fortfarande hos doktorn trots att avtalet utlovar "fem arbetsdagar" men i semstertider stannar ju Sverige. Om två dagar är vi uppe i två veckor...! Klättrar snart på väggarna.

Vad värre är, så mår datorn inte alltför bra. Enligt senaste beskedet är moderkortet trasigt. Först prövades ett nytt moderkort... gick inte. Sen prövades ännu ett.... då strejkade operativsystemet....!! Till måndag ska ett tredje moderkort prövas. Gissa om vi håller både tummar och tår.

Mitt i bedrövelsen är det tur att datorn fortfarande är leasad från jobbet. Oavsett vad som är fel kostar det oss inget ... fram till november.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards