Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Margus - 2 juli 2007 23:13

Husbonden har fräschat upp parkbänken på vår "piazza" med utstikt över papegojburen där häckningsbestyr pågår.

Av Margus - 2 juli 2007 23:06

Nymfungarnas aktiviteter förevigades i morse, tyvärr genom nätet. Inte sååå kul, men att fota inne i voljären stör verksamheterna. Så detta får duga. Det blir lite som leken "finn fyra nymfer"...

 

 



Av Margus - 2 juli 2007 21:27

Efter "stora skjortstrykningen" åkte jag idag 19 mil tur o retur för att ta stygnen efter insättning av implantaten. Husbonden skulle jobba men var med all rätt orolig. Dit gick väl bra. Skulle ju passa en tid och var pigg. Hem var värre. Mitt under mitt sovdags! Jag höll mig vaken men det var inte mer. Blundade till åtskilliga gånger, och detta på grund av att jag har så ont av dagsljuset. Ögonen bli trötta för ingenting. Nu får det räcka! Inte en gång till!

Erinrade mig plötsligt, cirka tio mil från hemmet, att jag inte prövat mina bilköringsglasögon ännu. Dom inköptes i våras och har bara blivit bortglömda!

Men om dom inte hjälper vet jag inte hur detta ska lösas.


Så nu är stygnen borta och skönt var det. Gjorde ont. Man hade ju förankrat sömmen så långt ner att det nästan satt i kinden! Fy tusan. Gott att komma hem med livet i behåll.  Och jag har VILAT. Nu väntar tre månader innan det ska grävas i tandköttet på nytt. Den tiden ska jag njuta av.

Av Margus - 2 juli 2007 21:07

Nu går det för långt. Nu har FN (enligt Ekot) kommit med en rapport som visar att korna med sina pruttar och rapar släpper ut MER växthusgaser än transport och industri.

DETTA GÅR JU INGEN VETTIG MÄNNISKA PÅ.

Det är något lurt med det här. Som om jordens idisslare skulle producera mer farliga gaser än världens alla transporter med bil, båt och flyg (!), all världens industrier (!), alla rallytävlingar, dragster- och speedwaytävlingar (och träningar) samt månfärderna...! Pyttsan. Jag köper det inte!

Jag är övertygad om att den mäktiga bilbranschlobbyn på något sätt ligger bakom det här. Dom känner naturligtvis hotet från all jakt på transporter. Och agerar därefter. Det sägs inte vem som stått för fiolerna, men man har fått ingen mindre än FN att leverera rapporten! Och det sägs inte hur mycket mänskligheten pruttar och rapar.

Nu har tyska forskare uppfunnit ett "antipruttpiller" som ska råda bot på olägenheterna. Världen är upp-och-ner. Och allt detta för att vi ska fortsätta transportera in absurdum. Jag skäms å mänsklighetens vägnar. Fy för den lede!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards