Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Margus - 29 juni 2007 23:33

... brukar man säga när något är riktigt kört. Mitt huvud råkade i dag ut för en sommarpraktikant... Och frisyren är sig icke längre lik.

Var inte vaksam nog, ty i fjol var praktikanten en duktig och utbildad person som gjorde underverk. Men årets lilla flicka kunde nog inte så mycket, nej. Men prata kunde hon! Höll på att få spatt när hon babblade på om ditt och datt. Försökte vara så fåordig som möjligt för att hon skulle koncentrera sig på sin uppgift, men det blev lite tokigt ja.

Alldeles för kort och helt utan känsla för hur jag såg ut när jag kom in. Hon kammade och fönade sitt resultat och tänkte forma det på ett sätt som för mig var helt främmande... Jag fick stoppat henne. Vid den obligatoriska titten i nackspegeln blev jag riktigt betänksam och började faktiskt ifrågasätta resultatet.

Det blev konstigt vid öronen och fel i nacken och kändes helt fel. Hon drog själv av på beloppet då hon fattade att jag inte var nöjd.

Alltid något, men nu ska man leva med detta i några sommarveckor. Husbonden får fixa till de värsta taggarna i morgon. Har lärt mig ännu en läxa: att aldrig mer acceptera praktikanter i håret!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards