Fågelperspektiv

Alla inlägg den 24 juni 2007

Av Margus - 24 juni 2007 22:25

Ååååh, oåååh,

uuuuh, uuuuh, uuoooåååh,

aaaah, åååh, oooh,

uuuoooåååh, uuuoooååh,

ääääh, ääääh, uuuäääh,


Så låter kornas sång på bôggda just nu i denna stund.

Ropandes till varann över nejden.

Olika tonarter, olika röster. Stora som små, alla stämmer in. Man kan skilja den ena från den andra. Bildar nästan en melodi, en vemodig sång.


Här är jag. Var är du? Kan vi ses? Hur mår du?


Hellegod. Livet på landet.


"Mina" kor som jag skötte i tonåren, Pippi och Sissi.

Av Margus - 24 juni 2007 14:42


Är jag förlovad eller inte .... undrar Isabell som hamnat i egen kupé med Lillis.

Hon nyper i sin fotring och undrar. Varför friar han inte? Varför har det blivit så konstigt? Varför ska vi sitta här avskilda från flocken? Varför har jag fått en ring?


Många frågor hopar sig. Stackars liten. Vi hade ju hoppats att han skulle passa på när han hade henne för sig själv men det är ytterst valhänta försök han kommer med. Visst tittar han in i holken och försöker locka dit henne, och visst visslar han vackert men han har nog inte till fullo förstått det där med förspel...


Dom kanske helt enkelt inte tänder på varann? Snart är hans tid ute. Händer det inget inom kort får han byta plats med Mellis.

Kanske ska jag göra en utskrift av inlägget och visa honom att jag skrivit om saken i bloggen... Kan det hjälpa?

Av Margus - 24 juni 2007 14:29


... vad händer när man håller sig borta nån dag!?


Besöken har nått oanade höjder IGEN. Händer av nån anledning alltid när jag inte haft tid / orkat skriva inlägg. Kanske ett tecken på att man ska hålla truten...;) Nåja, puh... är så trött efter implantaten så jag bara inte orkar varken fota eller skriva, egentligen. Och när jag för en gångs skull tittar in på min blogg har det kommit kommentarer i mängd. Så synd att de fick vänta.


Har idag tittat på andra delen av Stress återhämtning (genom datorn) som handlade om sömnforskning. Ha, jag somnade under tiden fast det var intressant. Det var väl min "sovtimme". Gör nästan som Skalman fast jag inte har nån klocka som ringer. Det går i vågor. Mat, vila, medicin, mat, vila....

Hur som helst fanns många tips att ta till sig om sömnen. Gjorde många anteckningar. Fantastiskt att kunna pausa för noteringar, och ta om! Det kan man inte på ett föredrag live.


Infektionen i käken börjar kanske (?) ge med sig. En aning piggare i dag. Ingen sinekur med implantat. "Den som vill va' fin får lida pin" enligt det gamla ordstävet. Skulle behöva klippa häckar men enligt Sjukvårdsupplysningen (ringde faktiskt och frågade) ska jag nog avvakta ett tag.

Man tackar!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards