Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

TV i datorn - suveränt

Av Margus - 19 juni 2007 20:55

Ägnade morgonen åt att se ett tv-program från SVT24. I datorn! Fantastiskt. En kompis ringde mig i går medan programmet (en repris) gick. Hade då redan missat väldigt mycket vilket retade mig. Kom på att det kanske gick att se i efterhand hos SVT:s webbsajt. Det gjorde det! Detta tack vare bredbandet. Halleluja.

Programmet heter Stress och återhämtning del 1 och 2, båda delarna på en timme vardera (ur 24 Direkt arkiv). Fantastiskt bra. Detta gäller allt fler av oss i vår vilsna tid. En av föreläsarna är Alexander Perski som finns på Stresskliniken, Karolinska Institutet. Kunnig som tusan. De har forskat grundligt i ämnet och levererar fakta, fakta, fakta. Inga döda minuter där.


---


För övrigt tog jag vara på solen i detta fantastiskt lagoma sommarväder. Stekte mig i ett par timmar när jag hade chansen. Man vet ju inte hur jag mår efter isättning av implantatskruvarna i morgon. Får skjuts av Husbonden som tagit ledigt enbart för detta. Gulle han.

 
 
Erika

Erika

20 juni 2007 11:57

Har själv sett en del missade tv-program genom datorn. Väldigt bra när det finns fler alternativ att tillgå. Det är ofta jag missar intressanta program med riktigt innehåll i.

Hoppas det går bra med inplantatskruvarna idag.

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

20 juni 2007 22:05

Tack, Erika, det gick hyfsat. Jag lever och verkar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards