Fågelperspektiv

Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Margus - 18 juni 2007 22:26


Kategoriseringen av 160 inlägg är klar. Jäpp. Två timmar på förmiddagen, en timme i kväll. Mer tid tog det inte. Men då hade jag tänkt igenom indelningen tidigare. Planerat som den "systematiker" jag är.

Faktiskt känns det bra med lite ordning på tre månaders inlägg. Lätt inte bara för bloggbesökare att hitta, utan även för en själv.

Valde att dela upp ett par inlägg på flera olika kategorier.

Av Margus - 18 juni 2007 21:50


I kväll när vi satt vi dammen och tog vara på solvärmen fick jag se stora svärmar av svalor mot de mörka men solbelysta molnen. Alldeles tyst var det. Dom hördes inte, men hej vilken fart på vingslagen. Räknade till upp emot 40 (!)tornsvalor. Fantastiskt! Och jag ljuger inte.

Skådespelet pågick en kvart ovanför vårt hus och trädgård medan de successivt förflyttade sig allt längre bort.

Och kameran...? Glöm det. Omöjligt. För högt upp.


Undrar varje sommar var tornsvalorna bor. Kikar under takutsprången på alla gårdens byggnader men ser inget. Tror att de kan finnas bak på vårt fågelhus, men har inte lyckats se dem. Nu är det försent. Är ungarna ute återvänder de inte. Tänk om vi kunde få upp holkar till dem nästa sommar....? Hyser en stilla förhoppning.


Tycker faktiskt att vädret är ganska lagom just nu. Växlande molnighet, någon skur då och då, skön sol dessemellan. Precis som en gammal hederlig svensk sommar.

Av Margus - 18 juni 2007 11:02


Det brukar inte vara populärt i debatter att vara alltför kategorisk, men jag startar nu ett långt arbete med att fördela mina hittills 159 inlägg på olika kategorier. Är väl en viss poäng med detta i en blogg, gissar jag. Så jag gör ett försök.

Av Margus - 18 juni 2007 10:40


... som fortsätter spöka.

Har skickat fyra ljudfiler till datorfirman som visar att NÅGOT LÅTER iallafall. En med arbetsljud med svaj, en med mycket svaj, en rusning och en uppstart.

Det vill säga filerna var lite tunga för åtminstone mitt lilla bredband, så jag utnyttjade filuppladdning (den som står längst ned på bloggagratis' sida). Fick en kod per fil som jag sände till mottagaren där de kan hämta filerna. Smart funktion. Hoppas bara att dom visar intresse för saken.


Har jobbat hårt med eländet. Först hörde jag datorfläkten live i ena örat, sen i stereo från ljudprogrammet i andra örat när jag behandlade filerna. Brrrrrrröuuuuummmögggrrrrribrrrrr... så där höll det på i över en timme. Hur mycket inspiration får man då över till annat datorpyssel? Inte mycket. Men det gäller att ligga i, hem-pc-avtalet går ut i november. Sen får man betala själv.


Definitivt inte kul att låta fläkten gå sönder först för att därefter kvadda exempelvis grafikkortet för att det inte får kylning. Förstår inte logiken. Suck...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards