Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 juni 2007

Av Margus - 16 juni 2007 22:35

För bara TVÅ dagar sedan fick jag hem datorn från HemPC-servicen med besked att det inte var något fel. Hmmmm... Vet väl själv hur den lät!

I kväll har här ägnats två timmar åt att spela in fläktljudet med kameran. Låter inte klokt, men Teknikens Under är faktiskt riktiga underverk. Så länge dom går...

Visst LÅTER datorn! Både vid uppstart och i viloläge. Fick hoppa upp som en gasell ur tv-soffan när fläkten drog igång ett fasligt oväsen. Bara så där. Fram med kameran och ljudinspelningen. Här ska samlas bevis.

Har nu redigerat tre ljudfiler för att det signifikativa ska framträda tydligt. Tänker skicka ljudfilerna med mail till servicefirman. Kanske dom inte räknat med...

Avvaktar nattens avstängning och morgondagens uppstart för att kanske få ännu bättre exempel.


Go'natt bloggosfären, sov gott.


Av Margus - 16 juni 2007 22:10

Milde tid, detta är sanslöst. Bloggens besök ökade till oanade höjder i kväll. Höll på att trilla av stolen av pur häpnad. Varifrån, varthän och varför...?

Människors aktiviteter på nätet går förstås varken att förutspå eller analysera. Här sitter man helt fredligt och knattrar på medan surfvågorna böljar hit och dit och plötsligt sveper in som en tsunami över mitt lilla hörn i cyberrymden. Intressant att iaktta.

Själv hinner jag inte vara någon särskilt god "bloggvän". Det kallas ju så när man besöker varandras bloggar, kommenterar och umgås i bloggosfären. Får vara glad att jag hinner blogga alls ibland. Tycker att bara detta tar tid.

Det finns väldigt många trevliga, välskrivna och jättefina bloggar som jag vill titta mer och längre på. För mig är nog detta mest en vintergrej, och jag blir lycklig av att bara VETA att de ligger där tills dess.

Nu ska jag skriva det inlägg jag egentligen tänkte mig. Får väl säga tack för besöken!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards