Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Margus - 2 juni 2007 21:06

Väninnan och jag har varit i La Stada och shoppat kläder. För första gången i affär för storvuxna, håhå jaja. Det vill säga det blev jag som shoppade medan den välsignade Väninnan sprang som en skållad råtta och servade när jag boxades med My Real Self inne i "tortyrkammaren". Det är numera ett stort paket som ska klämmas ner i byxorna. Puh... Väninnan blev trött bara av att se på.


Man får tillgripa selektivt seende, alltså vända blicken från speglarna mellan varje byte. När nya plagget äntligen är på plats kisar man försiktigt för att dämpa chocken, och om det inte är fööör hemskt inleds granskningen.

Hur många gånger har vi inte gett upp på halva vägen och bara lämnat stället svettiga, besvikna och på Sammanbrottets Rand. Men inköpen var nödvändiga, Väninnan tålmodig och jag själv koncentrerad. Det blev många i och ur, och faktiskt... kunde till slut inköpas beige strechjeans, beige skjorta, vit skjorta, långärmad vit t-shirt, två gröna skjortor med tuffa detaljer och bra snitt.


Hur skulle nu Husbonden ta detta? Han har med all rätt önskat se mig i nåt nytt. Jag som vurmar för jägar- och militärstuk... kommer hem med GRÖNT och BEIGE...!!! Men det var i alla fall tuffa detaljer... (syns tyvärr ej på bilden).


Vi letade verkligen efter glada färger och mönster, men varför i hela fridens namn måste ALLA kläder ha DJUPA URRINGNINGAR och KORTA ÄRMAR...?? Vill jag inte ha (njet), och då får det vara hur färgglatt som helst.


En riktigt lyckad dag. Efter att ha snyltat oss in på toa och sluppit betala "entré" då dörren var olåst hittade vi Vänninans sonhustru som jobbade i baren när vi skulle "tanka energi". Den Välsignade Sonhustrun bjöd på fika och ljuvliga mackor! Gulle Hon!

Och kan man tänka sig: Husbonden blev mycket nöjd med mina val! Gôtt!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards