Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Margus - 21 maj 2007 20:11

Efter att ha varit utan stereo i 14 dar fick vi domen: "radion trasig + cd rengöras = 1500 kr + cd-laser kanske trasig, håller cirka två år = 3000 kr"... har vi hört det förut...!

Rådslag, apparaten sju år, hur vi vände och vred på't fanns bara EN utväg. "Tror dom jag är gjooord av pengar!" som skånskan skrek i Antikrundan.

Ny resa till Grannbyn, det regnar ju ändå... Med tunga hjärtan klev vi in hos radiohandlarn och suckade djupt. Mycket teknik ÄR det , särskilt som min hjärna redan känns knôkafull.

Strax hade vi en likvärdig stereo som den gamle ehuru mindre + separat cd-spelare + mp3-spelare för DET var dom egentliga planerna.

"Gjort är gjort, om än en lort i Bergmans port..." eller hur det nu var. Väl hemma återstod Istruzióne... där man ska va både skarpögd, småfingrad och språkbegåvad.... Började med att riva ut allt som inte är på svenska i manualerna, bort med ryska, indiska, arabiska och gud vet vad... ritsch ratsch, sen...kunde tragglandet börja.

Och rätt som det var kunde vi på högsta volym dra på NY rebell i byn med Pugh Rogefeldt o Mikael Rickfors... yes!!!

Den låten hörde jag första gången i radio på tidigt 90-tal, snacka om sen utveckling... På 1970-talet drev jag farm, lullade bland nassar och getter och luktade på blommorna, under 80-talet var jag lokalredaktör och hur mycket annat hinner man då... Det blev ett Uppvaknande med Mycket att ta igen. Håller på än...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards