Fågelperspektiv

Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Margus - 9 maj 2007 06:42

... alltid mer när jag handlar maten? Husbonden lyckas alltid hålla inköpen runt 300-400 kronor. I mitt fall har kvittona betydligt högre belopp och det är ändå bara mat, livets nödtorft. Konstigt är det.

Beror det på att det är jag som tänker framåt och håller koll på vad som behövs medan han endast handlar det nödvändiga däremellan? Hmm... undras om det är en vettig förklaring. Ja, så måste det nog vara.


Fotvård i går. Lyxigt värre. Hjälp med mångårigt nageltrång med små plattor (dyra) som limmas tvärs över stortånaglar vid nagelrot. De ska sedan hänga med naglarna fram eftersom dessa växer och tvinga dem att inte kröka inåt. Spännande experiment.


Husbonden reparerar staket på vårverandan där delar ruttnat. Bytte mot tryckimpregnerat. Efter en dag i kylig blåst tuppar han av på stört i tv-soffan vid slutet av dagen.


Då dammsög jag. Glömde av det hela dagen. Har ofta en förmåga att INTE SE när jag tänker på annat. Tvingade mig sen att göra det i kvällningen som straff. Dels var jag tröttare då, dels såg jag inte vad jag gjorde. Smart? Inte vet jag, det visar sig när dagsljuset nått full styrka.


Fönstertvätt får vänta ännu ett tag. Det är bara för kallt. Själv vill jag absolut ha bara underarmar vid detta arbete, jag bara AVSKYR när vatten rinner in under jackärmarna - och det gör det alltid. På mig.



Idag väntar färd till Grannbyn för inköp av FEM säckar fågelfrön och Äggpulver "Speciale", klippning av hår, inlämning av stereo och lite till. Och detta utan ett uns av dåligt samvete för att vi använder bilen, denna i dagarna så förhatliga "miljöbov".

Jag tänker fortsätta använda bilen UTAN ATT SKÄMMAS så länge onödiga motorsporttävlingar och rallyn över hela världen inte ens ifrågasätts. Så det så.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards