Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 april 2007

Av Margus - 29 april 2007 12:03

Prövade "svävarna" första gången. En originell upplevelse ska sägas, lite som på moln, lite som gungfly... men okey. Fick nästan yrsel, hi hi... men viktigast av allt; INTE ont i fötterna! Onda Stället höll tyst. Fick däremot kunskap om muskler jag glömt mig ha. Träningsvärk från fotabjället till ländryggen - precis som utlovat. Hoppfullt, med andra ord. Mycket som legat i träda...



Tandvärken släppte äntligen efter två veckor och samtidigt, som vore det programmerat, även "sömmarna". Har spottat tråd hela dagen. Trassel i hela munnen stundtals, tråd som lindat sig kring tungan och som värst stack ut i mungipan... Klippt och dragit hela dagen.

Av Margus - 29 april 2007 12:01

P1:s radioprogram Kaliber avslöjade idag en miljardsatsning på tvivelaktiga så kallade "utredningsföretag" som Försäkringskassan hyr in för att slänga ut människor i arbetslöshet och socialbidrag. De sjuka är nämligen ofta så sjuka att de varken får eller kan arbeta och blir därmed  "bestulna" på sin rättmätiga ersättning. Det är därför arbetsförmedlingen sett sig tvungen att skaffa sjuksköterska (!) för att bemöta hanteringen. Sinnet rann till för en stund och jag skrev till alla radio- och tv-kanaler jag kom på, å Kompisens vägnar. Nu är läge att följa upp den här behandlingen. Det är nog bara början på avslöjanden av nåt man aldrig trodde skulle förekomma i Vårt Land.   

Av Margus - 29 april 2007 11:21

Husbonden och jag ägnade gemensamt stor möda åt att häkta inköpt bärnät på fågelvoljären. Lättare sagt än gjort, fastnar överallt, angivna mått inte att lita på ty det är töjbart som trikå. Inte blev det vackert, men som hök skulle jag undvika att fastna där. Pippisarna var inne hela dagen men jag ser fram mot att med dem från deras trygga fristad räcka lång näsa åt Hemska Fågeln. Skulle den rackarn sitta fast där en dag klappar jag obevekligt nåt hårt i huvudet på vederbörande!


Drog till Grannbyn för inköp av ovan nämnda nät. Föll även för stekpanna och en massa matbestick (våra gamla var 20-30 år) vilka blev så tunga att bära att vi sånär  glömde vårt rätta ärende. Sansade oss i sista stund och fick med allt, innan vi äntligen kunde lätta vår börda.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards