Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 april 2007

Av Margus - 22 april 2007 15:27

Snöflingor var det första som syntes vid dagens uppstigning. Detta förbyttes raskt till milt vårregn lagom till nymfernas morgondusch och nu tränger solen nästan igenom. Aprilväder svänger hit och dit. En kort sovmorgon förunnades mig, till kl 8.00, efter nattens deklarerande. Sen hoppade hundarna upp och ner på mig som på en studsmatta.

Det ÄR lätt att trassla in sig i alla sidor med info på banksajten. Men när det var överståndet mitt i natten och utan att tala med en enda människa (!) skapades flera BankID på raken. Bara sååå fantastiskt! Sen gick resten i ett huj och skatteuträkningen bara att skriva ut. Färdigt. Jag som förr bläddrat i tabeller, hämtat siffror här och där, letat sidhänvisningar och räknat procent... Teknikens under - när det funkar!

Deklarationerna är alltså klara vilket ingalunda gäller tandvärken. First things first...he he.


Hjälten bjöd på söndagmiddag idag, blodpudding och stekt potatis... medan jag bultande och halvt borta såg reprisen av Talang 2007. Söndagsstek vore mig fjärran just nu. Det finns mycket man kan få i sig genom att tugga lite smått.


Husbonden är vår "greenkeeper" och för varje år en ojämn kamp mot sorkar, tuvor och mossor. Han har redan klippt gräset första gången, det lilla som är. Har själv gett upp hoppet om mattan men önskar honom lycka till för allas vår skull. Men visst måste mossa vara mera lättskött... eller?


Av Margus - 22 april 2007 11:54

Carl Bildt är ju i skottgluggen nu... Säga vad man vill om Carl Bildt, men jag tycker han är kul. Han får ju mycket skit för sin arrogans, sina "affärer" och ja, det mesta faktiskt. Men jag blev uppiggad när han utsågs till utrikesminister, trots att mitt hjärta är till vänster. Föredrar en kille som är uppkäftig istället för flat och som kan svara för sig så att det blir en rolig match. Det piggar upp, vi får inte somna in.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards